Herinneringendingen van Sophie

Joe. Ze is eruit.

By 09:29

Beste lezer, ik start een blog. Speciaal voor 2015, dat het net zo'n tof jaar mag worden als 2014. Sentimenteel geklets, tja, af en toe. Natuurlijk heb ik eerder een blog gehad. Meerdere zelfs: treesinrain, sophietheunissen, dehippiebus, metmijnharenindewind. Allemaal weg. Ik wist niet precies wat ik op schreef. Misschien een beetje. Persoonlijke dingen- shit. Maar ja, wie leest dat nou? (Heel. Veel. Mensen.) Ikzelf. Om even na te genieten van mijn Duitse broodjes op maandagmiddag, mijn dikke tien voor geschiedenis te bewonderen en opa's en oma's trots te maken met kleine anekdotes van die ene vakantie. Was eigenlijk best wel leuk. Jammer genoeg ben ik zo'n enorme twijfelkont. De layout is lelijk, het lettertype is lelijk, Blogger is kut, volgers weg, huh, hoe werkt BlogLovin? Jongens, het leven is niet leuk, aah, help, etc. En zo. Gelukkig ben ik verder best wel aardig.

Voor als je niet weet wie ik ben
Beste lezer, ik ben Sophie, maar iedereen noemt mij Soof. Een heuse media-addict en niet weg te slaan boven perfect opgemaakte restaurantbordjes. Inmiddels al in de vijfde klas, poeh. Na meer dan een half jaar te hebben gewerkt als Cactuskoning, tik ik nu verhaaltjes en maak ik leuke plaatjes voor Scholieren.com en 7Days. Oja, je kunt me ook nog inhuren. Of dat nou voor een heuse fotosjoet is of voor een beker chocomel (aber bitte mit Zahne!). Ik ben gezellig. Echt. Of ik sportief ben? Natuurlijk! Een keer per week laat ik me afmatten tijdens kickbox en verder fiets ik naar het station, want mijn school is 31 kilometer bij mijn huis vandaan, en dat ga ik natuurlijk niet proberen. Zo sportief ben ik dan ook wel weer, pakt gewoon de trein, kent haar grenzen. Later word ik dromenvanger.

sentimenteel vakantieplaatje


Waarom alweer een blog?
Ja, hemel, niet zulke moeilijke vragen stellen, hoor. Omdat het fijn is om van je af te schrijven. Toen ik Maris' nieuwe blog voorbij zag komen, waar ze blogt over motivatie, inzet en sport, dacht ik ja, zo ben ik ooit ook gestart. Bloggen ter motivatie, laten zien wat je kan. Niet alleen aan de ander, maar ook ter bewijs aan jezelf. Bloggen begon voor mij óók als een stuk planning in het dagelijks leven, een soort 'niet afzakken, niet afzakken, niet afzakken, niet alweer' en dat is gelukt. Ik stond afgelopen jaar cum laude (nu niet meer, maar wel een 7,0, yes), begon aan twee nieuwe baantjes, ontmoette allerlei lieve mensen en genoot van het leven; ervoer wat geluk was en voel dat nu nog steeds. Tering, wat een lekker gevoel. En wat mijn nieuwe, ja, alweer een blog? betreft: ik wil langere verhaaltjes typen dan op Facebook, kekke plekken delen en gestructureerder te werk gaan. Bovendien zat ik in een tweestrijd: is dit blog professioneel? of is dit mijn persoonlijke domein? Ik had geen idee. En nu wel. Mijn portfolio is in de maak en hier klets ik erop los.

Linkjes naar leuks
Verder was ik niet he-le-maal weg uit Blogland, want ik heb uiteraard blokleukerds gevolgd. *Sjeest naar BlogLovin' pagina, want onthoudt dat natuuuurlijk nooit zelf, trut* Iris (voor vooral veel groene recepten- ik maak ze graag met mam op woensdagaaf), Marlous, Luna, Sara, Evelien en Maaike. JA! MAAIKE. Maaike zit ook in de crew bij 7Days. Dat was leuk, want zo had ik ineens een 'fan-meeting' bij onze eerste redactievergadering. Er volgde een hippe selfie en een aantal weken later gingen we naar de Jongere van het Jaar verkiezing, waar we o.a. Jiami zagen, die overigens de award binnensleepte, Cinemates, en ik ook even met Erik Arbores op de foto ging. (Toen voelde ik me echt heel cool, want ADE, want Erik.) Waar waren we ook alweer? Juustes, Maaike. Check haar blog even. Ze is leuk. Heb je trouwens al het Scholieren.com Jaaroverzicht gelezen? Nee? Even doen, hoor!

En nog even over Supergirls
Intussen heb ik flink om wat liedjes gejankt en de eindeloze hopeloosheid voor altijd afgezworen. Ik luisterde Kensington, maar ook naar the tracks of my tears en de laatste tijd pleit ik voor Supergirls. Zij huilen niet en ze vliegen niet. Verder is halfway gone een fijne boost als je verregent thuiskomt en nog voor die economie toets moet leren. Zuchtkreunsteun. Ik voel je man.

Zo. Klaar met dat sentimentele gezeik. Alvast een fijne kerst. Ik weet al wat ik ga doen. Tjuus. 

You Might Also Like

4 reacties

  1. Wat leuk dat je weer bent begonnen, ben benieuwd naar je blog. Je schrijft wel erg leuk, fijn om te lezen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Aaah zo lief dat je mij er in noemt! Ik dacht dat je helemaal weg was uit de bloggerswereld want ik vond je postjes op de hippie bus altijd heel leuk om te lezen! Je schrijft echt super leuk namelijk! Lekker vol enthousiasme, heerlijk om te lezen! Ik ga je snel in mijn favorieten stoppen zodat ik je blog weer lekker volop kan lezen! Ik vond het ook lastig om mijn vorige blog zomaar weg te gooien en uiteindelijk toch gedaan want het voelde meer als een verplichting dan dat het een hobby was... meh. Oh enne... je volgers kunnen gewoon overgeplaatst worden hoor! Dan moet je Bloglovin' een mailtje sturen en een nieuwe post schrijven op je oude blog en op je nieuwe blog dat dit je nieuwe plekje wordt. Weet je het voor de volgende keer, haha!
    liefs

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Thanks! Joehoe! Hmm, ik zal 'ns snel surfen dan naar dat BlogLovin'-gebeuren. Cool! Thanks!

      Verwijderen